6η Μάρτιου – ημέρα αφιερωμένη στον σχολικό εκφοβισμό

Η 6η Μάρτιου έχει καθιερωθεί ως ημέρα αφιερωμένη στον σχολικό εκφοβισμό. Κατά τη διάρκεια εκείνης της ημέρας έγιναν δράσεις στο σχολείο μας με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με το θέμα αυτό. Οι δράσεις χωρίστηκαν σε δύο μέρη με θεματική ενότητα τη φράση που έχει καθιερωθεί πλέον από το Χαμόγελο του Παιδιού “ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ”. Κάτω από την “ομπρέλα” αυτού του συνθήματος τα παιδιά των Α’ Β’ και Γ’ τάξεων συμμετείχαν σε πρόγραμμα που οργάνωσε η Εκπαιδευτικός του τμήματος Ένταξης κ. Μαρίζα Παπαδημητρίου καθώς και η Σχολική Ψυχολόγος της μονάδας κ. Κατερίνα Τσιλαφάκη. Τα παιδιά μέσα από διάδραση με παιχνίδι κάρτες συζήτηση συμπεριφορών και αποδοχή θετικών συναισθημάτων κατέληξαν στο συμπέρασμα πως “ΔΕΝ ΚΆΝΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΑΛΛΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΝΕΙ” ΑΝ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΕΊΜΑΣΤΕ ΙΣΟΙ…Καλλιεργώντας έτσι τα παιδιά το συναίσθημα “έρχομαι στη θέση του άλλου και σκέφτομαι πριν τον πληγώσω” ,έκλεισαν τη δράση με δημιουργίκες εργασίες αποτυπώνοντας τα συναισθήματα τους σε καρτέλες.

Το δεύτερο μέρος της δράσης περιελάμβανε τις τάξεις Δ΄Ε’και Στ’. Κατά τη διάρκεια αυτών των δράσεων επισκέφτηκε το σχολείο μας η ψυχολόγος κ. Έρση Κασαρτζή..Μέσα από διαλογική συζήτηση τα παιδιά κατέθεσαν τις σκέψεις τους σχετικά με το ερώτημα τι είναι για εκείνα σχολικός εκφοβισμός έγινε διάκριση αυτού του συναισθήματος από πολλά άλλα είδη συναισθημάτων που “βομβαρδίζουν” το μυαλό και την ψυχή τους μέσω του ευρύτερου κοινωνικού περιβάλλοντος και στο τέλος της συζήτησης καλλιεργώντας την ευαισθησία τους και την ενσυναίσθηση τους γύρω από τέτοιου είδους θέματος κατέληξαν στο συμπέρασμα πως μέσα στο σχολικό περιβάλλον καλλιεργούνται θετικά συναισθήματα μπαίνουν όρια και κοινωνικοί κανόνες ικανοί να δημιουργήσουν αργότερα υπεύθυνους πολίτες….Γιατί το μόνο που είναι σίγουρο πλέον είναι πως η βία δεν γεννιέται στο σχολείο αλλά ΕΚΔΗΛΩΝΕΤΑΙ σε αυτό! Ευχή και στόχος του σχολείου μας η αρμονική συνύπαρξη όλων μέσα σε κλίμα αμοιβαίου σεβασμού και αλληλεγγύης!