«Ποδηλατώντας στο ΕΣΠΑ της Πόλης μου»

Η μετακίνηση με ποδήλατο στην πόλη γίνεται όλο και πιο δημοφιλής, καθώς όλοι μας αναζητούμε εναλλακτικούς τρόπους μεταφοράς που να είναι φιλικοί προς το περιβάλλον και την υγεία μας. Η προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας και της κυκλοφοριακής αγωγής και ασφάλειας στις νέες γενιές κρίνεται αναγκαία, ώστε να γίνουν πρεσβευτές της αλλαγής και η φωνή που θα μας οδηγήσει σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον.
Όταν πληροφορηθήκαμε πως η Περιφέρεια Θεσσαλίας, με την υποστήριξη της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Προγράμματος «Θεσσαλία» 2021-2027, υλοποιεί ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με αντικείμενο τη συμβολή της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης μέσω του Προγράμματος «Θεσσαλία» 2021-2027 στη βιώσιμη ανάπτυξη των 4 πόλεων της περιφέρειάς μας και την προστασία του περιβάλλοντος μέσω της χρήσης του ποδηλάτου, αποφασίσαμε να καλέσουμε την κ. Ευαγγελία Ευαγγέλου, υπεύθυνη εκπαιδεύτρια του Προγράμματος, έτσι ώστε να παρουσιάσει τη σημασία της ποδηλασίας, τους κανόνες που πρέπει να τηρούνται για την ασφάλεια των μαθητών/τριών μας.
Oι μαθητές/τριες των Γ’ και Δ’ τάξεων, με την πολύτιμη στήριξη των εκπαιδευτικών τους, συμμετείχαν με ενθουσιασμό στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ποδηλατώντας στο ΕΣΠΑ της Πόλης μου», υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας Φυσικής Αγωγής κ. Ευαγγέλου. Στόχος του ήταν οι μαθητές/τριες, αφού φέρουν το ποδήλατό τους, να μάθουν στην πράξη πώς να το χρησιμοποιούν με ασφάλεια και υπευθυνότητα και να υιοθετήσουν μια σωστή κουλτούρα ποδηλασίας, αλλάζοντας θετικά τις συνήθειες μετακίνησης και την ποιότητα ζωής τους.
Η συγκεκριμένη δράση υλοποιήθηκε στον χώρο του σχολείου μας, αρχικά μέσα από οπτικοακουστικό υλικό και συζήτηση και κατόπιν με τα ποδήλατά τους εξασκήθηκαν σε ποδηλατικές δεξιότητες στον προαύλειο χώρο, βιώνοντας στην πράξη τη χαρά της ποδηλασίας, μαθαίνοντας τον έλεγχό του, αλλά και συμπεριφοράς τους για τη σωστή του χρήση σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Τέλος, πρέπει, να επισημανθεί πως ήταν μια μέρα δημιουργικής χαράς και αρκετοί μαθητές/τριες, στο κάλεσμά μας, έφεραν τα ποδήλατά τους, καινούρια και παλιά, και μάλιστα, προς έκπληξή μας, κάποιοι/ες είχαν και το απαραίτητο αξεσουάρ: Το ποδηλατικό καπέλο. Αυτό δείχνει, πως οι γονείς και κηδεμόνες θέλουν τα παιδιά τους να κάνουν ποδήλατο με ασφάλεια, γιατί γνωρίζουν πως είναι το πιο «πράσινο» όχημα .

Μετά τις δραστηριότητες στην αυλή τα παιδιά κλήθηκαν να απαντήσουν σε ένα ερωτηματολόγιο και πήρανε ως αναμνηστικό ένα βιβλιαράκι σχετικά με το ποδήλατο.