‘’ ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΧΑΡΙΣΜΑΤΑ ‘’

                                               

Μια διαφορετική προσέγγιση της υποενότητας 3 της θεματικής ενότητας 4  ‘’ Όλοι ίσοι , όλοι διαφορετικοί ΄΄ στο μάθημα των Θρησκευτικών

Μια διαφορετική εκπαιδευτική εμπειρία είχαν την ευκαιρία να βιώσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄ τάξης την Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2024.

Στο πλαίσιο του μαθήματος των Θρησκευτικών και μέσω  της διαθεματικής/διεπιστημονικής προσέγγισης της γνώσης,   οι μαθητές και οι μαθήτριες της εν λόγω τάξης προσέγγισαν την υποενότητα  3 της θεματικής ενότητας 4 ‘’ Όλοι ίσοι, όλοι διαφορετικοί ‘’  του βιβλίου των Θρησκευτικών με τίτλο :’’ Όλοι έχουμε χαρίσματα’’.

      Αρχικά, η προσέγγιση του θέματος έγινε με αφορμή ένα σχετικό  κείμενο του βιβλίου.   Αφού αναγνώστηκε στην τάξη, ακολούθησε διαλογική  συζήτηση στην ολομέλεια κατά την οποία προσδιορίστηκε η έννοια, τα είδη και η αξία των διαφορετικών χαρισμάτων που διαθέτει ο κάθε άνθρωπος και τον καθορίζουν ως προσωπικότητα, τόσο όσον αφορά τον ίδιον όσο και σε σχέση με την κοινωνία. Στη συνέχεια, ακολούθησαν βιωματικές δραστηριότητες σε ομάδες που είχαν ως στόχο την αναγνώριση των χαρισμάτων και τα στοιχεία  της προσωπικότητας που κάνουν τον καθένα ξεχωριστό στις ομάδες που ανήκει, την αναγνώριση των ικανοτήτων και των χαρισμάτων των συμμαθητών τους , τη διαπίστωση ότι όλοι συμπληρώνουν ο ένας τον άλλον,  την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και της αυτοεικόνας τους , την ενίσχυση του σεβασμού και των θετικών συναισθημάτων απέναντι στον εαυτό τους και τους άλλους,  με κύριο σκοπό τη σύσφιξη των διαπροσωπικών και κοινωνικών σχέσεών τους και  την παροχή ενός ασφαλούς, ευχάριστου και δημιουργικού κλίματος στο σχολείο.

     Συγκεκριμένα, οι μαθητές και οι μαθήτριες, αφού χωρίστηκαν σε ομάδες, ο/η/ κάθε μαθητής/μαθήτρια έγραψε το όνομά του/της σε ένα χαρτί και το έδωσε στα υπόλοιπα μέλη της ομάδας του/της  για να καταγράψουν τα χαρίσματα που διακρίνουν σε εκείνον/εκείνη. Στο τέλος, όλοι και όλες είχαν την ευκαιρία να δουν καταγεγραμμένα  τα θετικά στοιχεία (χαρίσματα), που διακρίνουν οι υπόλοιποι στο πρόσωπό τους. Όπως αποδείχτηκε, η δραστηριότητα ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και σημαντική, καθώς  από τη συζήτηση που ακολούθησε, διαπιστώθηκε ότι ορισμένοι/ες μαθητές και μαθήτριες  δεν είχαν μέχρι τότε συνειδητοποιήσει  ότι διαθέτουν κάποια από αυτά.

    Η διαθεματική προσέγγιση του θέματος  συνεχίστηκε μέσω του μαθήματος της Ιστορίας, όπου με βάση ένα  κείμενο που ανέλυε τα χαρίσματα μιας από τις πιο λαμπρές πολιτικές προσωπικότητες της Αρχαίας Ελλάδας, τον Περικλή,  συνδυάστηκαν και εμπλουτίστηκαν οι πληροφορίες ,που είχαν συλλεγεί από τις παραπάνω δραστηριότητες. Η εκπαιδευτική δράση ολοκληρώθηκε με την εξαγωγή των συμπερασμάτων και των διδαγμάτων του σημερινού μαθήματος, μέσω της προβολής του ολιγόλεπτου παιδικού παραμυθιού της Κάρολ Μακ Κλάουντ «Εσύ γέμισες ένα κουβαδάκι σήμερα;- Οδηγός ευτυχίας για παιδιά»,  όπου σύμφωνα με το παραμύθι , η αξιοποίηση των χαρισμάτων μας δεν μας βοηθάει μόνο να γινόμαστε καλύτεροι άνθρωποι, να κάνουμε καλές σκέψεις και να νιώθουμε καλά με τον εαυτό μας,  αλλά  συμβάλλει στο να είμαστε χρήσιμοι και αγαπητοί απέναντι στους συνανθρώπους μας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες συμφώνησαν  ότι ο καθένας μπορεί να γεμίζει το δικό του κουβαδάκι αλλά και των  συμμαθητών του  με έναν καλό λόγο, μια καλή πράξη, προσπαθώντας να μην πληγώνει και να μη συμπεριφέρεται χωρίς σεβασμό στους γύρω του. Καθ΄ όλη τη διάρκεια της δράσης, οι μαθητές και μαθήτριες έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και ενεργή εμπλοκή και συμμετοχή στις επιμέρους δραστηριότητες.

    Συντονίστρια της δράσης ήταν η εκπαιδευτικός του σχολείου μας Παναγιώτα Παπαϊωάννου, που διδάσκει το μάθημα των Θρησκευτικών στην Δ΄ τάξη, σε συνεργασία με την υπεύθυνη εκπαιδευτικό της τάξης Αποστολία Βεργούλια , τον ψυχολόγο του σχολείου Άρη Γκανούρη και την κοινωνική λειτουργό μας Κυριακή Βίγλη.